Det är väl tveksamt om jag lyckas locka med mig någon hit, men här är mitt senaste inlägg från Dagen.com.
----------------------------------------------------------------------
Hej Daniel.
Ett sista inlägg här. Sedan kommer jag att finnas på
http://forum.ateism.se under signaturen Nightfly.
Nu är vi tillbaka från början. Jag får bara bemöta samma gamla urtvättade argument hela tiden.
"Det stora problemet med ditt resonemang är att skillnaden är som natt och dag mellan dessa teorier. D.v.s. gravitationsteorin GÅR att bevisa här och
nu. Hoppa från kaknästornet och vi vet alla att du
faller."
Båda är vetenskapliga teorier som beskriver naturliga fenomen. Om det hade stått i Bibeln att vi faller nedåt för att Guds ande trycker ner oss mot
jorden så hade väl diskussionen varit likadan som den om ET. Du vet ju ATT du faller ner, men det är vetenskapen som har förklarat VARFÖR. Samma
vetenskap som har kommit fram till ET.
"BÅDA teorier kräver tilltro/tro."
Skillnaden är att ET har massiv bevisning och stöd bland de som verkligen förstår. Den är en logisk och hållbar förklaring som bekräftas av all möjlig
vetenskap.
"Din ton i samtliga inlägg är verkligen tråkig. Du verkar inte ett dugg
intresserad av en debatt där man ger och tar."
Jag är ledsen att du skriver så. Läs gärna vilken ton LFL använder mot mig och vilken attityd som används om homosexuella här i forumet... Jag har
skrivit många inlägg här och försöker hela tiden backa upp med fakta och referenser. Jag började skriva här för att jag inte kan ställa upp på er
förlegade människosyn (om homosexuella).
Det är lustigt hur ni lyckas vända argumenten och få det att låta som att jag är hjärntvättad som tror på vetenskapen. Vetenskapen som (i motsats till
religion) uppmuntrar till kritiskt tänkande, ständigt prövar sig själv och kräver bevisning. Det är ju religionen som är en sorts masspsykos. Jag tror
inte på ET för att någon har manipulerat mig utan för att jag har läst och tänkt själv. Det är just för att jag är kritisk, tänker själv och kräver
bevisning som jag inte kan tro på Bibeln.
"Människan i sig själv är alldeles för perfekt för i sin design för att
vara en slump. Hjärna, händer, fortplantning, syn, känsel, känslor,
intelligens o.s.v. Att vi skulle börjat som någon liten bakterie eller
amöba eller vad du nu ville tro är ju befängt. ET är lika sannolik som att en stormvind skulle blåsa igenom en bilskrot och skapa en Boeing 747."
Men hur många gånger ska jag behöva...? Jag vet vem som behöver läsa på här, och det är inte jag. En Gud förklarar ju inget av det där, men några
miljarder års evolution med kumulativt naturligt urval gör jobbet. Det är ordentligt utforskat och dokumenterat. För femtioelfte gången rekommenderar
jag den förträffliga "The Blind Watchmaker" av Dawkins som förklarar ovanstående oerhört pedagogiskt.
Det usla exemplet med 747:an (som jag själv har nämnt i tidigare inlägg) skrevs av Fred Hoyle i början av 80-talet och visar på en djup okunskap om
ET. Evolutionen är ingen slump. Läs mina tidigare inlägg, eller ännu hellre lite ordentlig icke-religiös litteratur om ET.
Mvh,
Mattias S