Ursprugligen inlagt av Lowe
Snälla håll er kortare!!! jag har suttit i en timme för att hänga med vad som sagts under den korta period jag varit borta.
Positivateist, för hundraelfte gången, ingen teism har några bevis eller försöker framlägga några bevis, allt det där hör till det som kallas
vetenskapen, och om någon teist säger att det finns bevis så är det lika fel som någon ateists bevis. Finns gud är gud en del av naturvetenskapen och
helt logisk, finns inte gud är det naturvetenskapen och helt logiskt. Båda parters "bevis" säger ingenting! Och det där med gud som tomte eller loch
ness odjur eller gud som ett av oändliga alternativ är helt åt skogen, det har jag förklarat och gör det här igen: Det som en ateist lämnas åt som
förklaring på existensen är slump, slump och åter slump. vad finns det för fler alternativ som ni tjatar om?? och slump är isåfall, om vi tar till
Tells (och fleras?) synsätt ETT av oändligt många alternativ. Ser ateisterna nu varför detta resonemang inte leder någon vart? Och min kontenta: Om
vi nu konstaterat att det handlar om två alternativ, ett meningsfullt och ett meningslöst, precis lika troliga, eftersom bevisen både talar för och
emot eller snarare VARKEN för eller emot, VARFÖR väljer då ateisten det meningslösa alternativet? Det är just av den anlendingen jag antar att ni vet
något om existesensen som inte någon annan vet.
Jag vill påpeka att jag är för all utforskning av världen och universum och existensen, det är väldigt intressant och givande, men jag tycker det blir
tydligare och tydligare att detta inte leder oss till något klart fastställande i avgörandet om gud existerar eller inte? Vilken existerande detektiv
kan någonsin konstara att fallet är löst, och hur?
|