Vilken funktion skulle du vilja se på Ateism.com om du fick välja en av ovanstående?
Förklaring av alternativen:
Blog
Blogen skulle ha karaktären av en kolumn där utvalda ateister på frivillig basis skriver egna kolumner med reflektioner om aktuella händelser.
Blogskribenterna kan skriva bloggar som är kommentarer till andra skribenters, eller egna tidigare, bloggar (korslänkar i bloggarna). Besökare kan
kommentera blogen.
Community
Lite som en vuxen variant av Lunarstorm där vuxna ateister och ungdomar över 12 år kan umgås virtuellt. Åldersgränsen kan naturligtvis diskuteras,
eller så kan man skilja vuxna från ungdomar genom sättet sidorna visas (men ge möjlighet till interaktion över åldrarna). Jag tänker mig en
12-årsgräns eftersom det är den gräns Humanisterna vill se för medlemskap i trossamfund. Enligt "principen om lika villkor" (något som ateister ofta
kräver för troende och ateister) bör då åldersgränsen vara 12 år. En 18-årsgräns kan också vara lämplig som alternativ, speciellt om man vill ha en
kontaktannons-funktion (vilket jag skulle vilja ha med).
Newsfeed (RSS)
Något som börjar bli allt vanligare. Det är lite som Metro var från början med korta notiser om sådana nyheter som berör ateister. En newsfeed kan
antingen ha egna artiklar (på svenska), vilket kräver en hel del jobb, eller sammanställa nyheter från olika internationella källor, såsom IHEU.
Ny layout
Nuvarande layout är rätt fattig helt enkelt för att jag inte tagit mig tid att jobba på den. Jag tyckte det var viktigare med innehållet initialt. Jag
tänker mig en layout med menyrad till vänster, undermenyer osv. Allt byggt på CSS och XHTML 1.0.
Fler sidor
Kommentarer överflödiga. Tycker du att det behövs mer innehåll innan siten får fler funktioner väljer du detta alternativ.
Bättre innehåll
Tycker du helt enkelt att befintliga sidor är för dåliga och behöver bli bättre väljer du detta alternativ - kvalitet före kvantitet.
Skriv gärna kommentarer i ditt svar. Du kan bara kryssa för ett alternativ, men kommentera gärna även de alternativ du inte väljer. Är det något
alternativ jag har förbisett kryssar du i "annat" och skriver en förklaring till vad du hellre vill se än de alternativ du kan rösta på.
|