Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Ny medlem!
cujo
Ny medlem
*




Inlägg: 2
Registrerad: 2008-7-24
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2008-7-24 kl 20:02
Ny medlem!


Hej! Hittade detta forum igenom ett annat forum. Hoppas jag ska passa in här med andra ateister som har samma tycke och åsikter som mig.

Jag är en kille på 21 år. Kommer från Sundsvall, bor i Skövde där jag studerar. Har länge pratat om religioner med olika vänner till höger och vänster där jag har insett att jag tillhör en "religion" men inte vilken. Mina kompisar sa till mig - Du är fundamentaliskt ateist med dina åsikter. Sen 3 år tillbaka är jag ateist på heltid. Lite informaton kommer nedan.

Jag gick ur Svenska Kyrkan när jag blev 18 år.
För jag insåg vilket skit alla religioner ställde till med och hur folk, enligt mitt tyckte kan tro på en gud som svävar i himlen.
Någon gud finns inte för mig. Gud är ingen ande, gud är ingen mänsklig skepnad. Han finns helt enkelt inte, det finns ingen gud överhuvudtaget, allt handlar om magi.

Om en vän eller en anhörig går bort och det blir begravning, jag vistas inte i kyrkan då, jag befinner mig utanför kyrkan och hedrar den döde efter allting, i lugn och ensam tillvaro. Finns inte en chans i världen att jag går in i en kyrka. Förklaringen är den att jag går inte emot min tro. Även när det handlar om skolavslutningar och bröllop, då går jag inte heller in i kyrkan.

Jag firar ingen julafton. Tyvärr, är jag tvungen att le, vara trevlig mot alla under jul fast innerst inne vill jag absolut inte fira julafton eller bekanta mig med julafton.

Information om mig och mina åsikter!:)



Olen aina kerro totuutta, vaikka olen valhe.
Visa anvädares profil

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group