Jag var själv lite på glid mot nyandlighet och new age och liknande när jag var i ca 17-25 års åldern. Samtidigt hade någon slags Humanism legat i
bakhuvudet och bubblat rätt länge. Hade en period då jag var starkt kristen i 14-15 års åldern. Har alltid grubblat mycket.
Nu är jag Humanist sedan knappt 30 års åldern, det var strax innan millenieskiftet. Ser mig i första hand som Humanist, men har även en identitet som
ateist och exkristen. Men jag är samtidigt fullt medveten om att ateist inte säger något mer än att man inte har någon gudstro. Men på många håll i
världen är det inte riktigt accepterat att vara ateist, så om inte annat därför så är det viktigt att visa utåt att man är en ateist som vågat komma
ut ur garderoben.
Jag har allmänt rätt fullt upp i mitt liv just nu, bla är jag starkt engagerad i Humanisterna
www.humanisterna.se . Vet inte om det är något för dig, men jag kan ju tipsa dig i alla fall, man är ju inte Humanist bara för att man är ateist,
men man är ateist om man är Humanist. Men inte mig emot om någon skulle bilda en uttalat ateistisk förening i Sverige, skulle jag nog kunna gå med i,
men jag har inte tid att själv dra i gång något just nu.
Har avfallit från kristendomen, jag är ateist och Humanist.