Ateistiskt Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: hej, hej
atheist_universe
Nykomling
**

Registered: 2005-10-31
Member Is Offline

Mood: No Mood

[*] posted on 2005-10-31 at 16:54
hej, hej

jag är en kille på 26 som läser på högskolan i eskilstuna. jag blev intresserad av ateism efter att ha diskuterat med pingstvänner och läst en del artiklar om galna kristna som fred phelbs. det här var ungefär 3 år sedan. när jag då började fundera lite mer på vad tro egentligen innebar så blev jag påmind om diskusioner jag haft med kompisar och andra om just ateism (fast då visste jag inte att det fanns ett ord för det) under skoltiden, till och med på fester ibland när ämnet kommit upp. det var verkligen jättekul att prata om det befängda i att tro på gudar och övernaturliga saker, till och med på fest! kan ni tänka er :D

jag började läsa lite böcker om ateism. jag var väldigt skeptisk i början, oroade mig för att det skulle vara några flummiga hippies som skrivit böckerna, människor jag trodde/tror jag skulle ha svårt att relatera till. de visade sig vara riktigt bra böcker, väldigt intressanta. vanligtvis läser jag massor, helst krigshistoria och om kommunismen i sovjet, kina och nordkorea. jag är absolut inte kommunist dock. dagens sanning! :)

denna ateism är väll lite av en sido-hobby. självklart ska alla få tro och tycka vad de vill, men man blir ju galen på alla inskränkta kristna och deras "moral" med anti-homo överallt. vad är dom så rädda för? jag är straight, bara tanken på att ha sex med en kille är helt klart äcklig, men jag tycker t.ex selleri också är vidrigt. olika smak, inget konstigt alls. svaret finns i generna (fysiologiskt hur som helst) inte i någon tro på gud.

jag har under snart 2 års tid besökt forumet kristen.nu. där finns det ett flertal galna kristna. en av de reguljära besökarna är någon kristen avvikare med över 50 dommar på sig för förargelseväckande beteende. han har visst våldgästat diverse religösa tillställningar och skrikit och bråkat tills polisen kommit.

om ni är intresserade är adressen:

http://www.kristen.nu/index.php?option=com_simpleboard&I...

[Ändrad 2005-10-31 av atheist_universe]

[Ändrad 2005-10-31 av atheist_universe]

\"properly read, the bible is the most potent force for atheism ever conceived\"
-issac asimov
View user's profile

Go To Top