Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Nybliven medlem
Arwen
Nykomling
**




Inlägg: 23
Registrerad: 2006-1-17
Befinner sig: Linköping
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2006-1-18 kl 14:34
Nybliven medlem


Hej alla ateister!

För det första vill jag säga att det verkar ganska dött här, men jag hoppas vi blir fler så småningom :)! Jag blev i alla fall glad över att ha hittat ett ställe där jag kan träffa andra ateister, för som ateist är det lätt att känna sig utanför, tycker jag i alla fall.

Nu ska jag väl berätta lite om mig själv. Jag är en tjej född 1980. Jag läser på universitetet och har en magisterexamen i psykologi. Övriga ämnen som jag har läst är praktisk filosofi, teoretisk filosofi och svenska.

Jag har varit ateist sedan ungefär 15 års ålder. Vad gäller svag och stark ateism, är det nog den svaga ateismen jag ansluter mig till, med andra ord: jag tror bara på det som det finns skäl att tro på och eftersom det inte finns några skäl att tro på en gud, så gör jag inte det (godtagbara skäl skulle för mig vara tecken på eller bevis för existensen av en gud uppfattbara med sinnena). Anledningen till att jag inte är anhängare av stark ateism är att jag medger att jag inte kan motbevisa existensen av en gud (men detta motbevis är egentligen inte så relevant för mig).

Jag är medlem i Föreningen Vetenskap och Folkbildning och planerar att gå med i Humanisterna.

Jag bor ihop med min sambo och våra två katter. På fritiden tycker jag om att spela TV- och datorspel, läsa manga, se på TV, laga mat, diskutera i nätfora m.m.

Jag ser fram emot många givande diskussioner med förnuftiga människor i det här forumet! :)

[Ändrad 2006-01-18 av Arwen]
Visa anvädares profil
PositivAteist
Super-moderator
*******




Inlägg: 799
Registrerad: 2005-4-12
Befinner sig: Uppsala
Medlemmen är Offline

Humör: Positiv

[*] Inlagd 2006-1-18 kl 18:58


Hej!

Ja tyvärr finns det ju ingen gemenskap specifikt för ateister, utan man får ansluta sig till Humanisterna eller liknande. Ett av syftena med ateism.se, och särskilt då detta forum, är att vara en mötesplats för ateister - inte som konkurrent till Humanisterna utan mer som ett komplement.

Edit: Välkommen, förresten!

[Ändrad 2006-01-18 av PositivAteist]



/PositivAteist
Legitimerad ateist ;-)
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
Fungrim
Super-moderator
*******


Avatar


Inlägg: 22
Registrerad: 2005-11-3
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

Humör: Över hav, under måne.

[*] Inlagd 2006-1-18 kl 23:58


Välkommen! Vilket påminner mig... Erhm... Ok, kolla nästa tråd :-)



\"Fantasy is the only valid form of theological inquiry.\" - S. P. Somtow
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
LinoJonle
Ganska aktiv
***




Inlägg: 92
Registrerad: 2012-8-29
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2012-9-9 kl 00:49


Database Marketing | What are you doing during these peak times to build your customer database? Are you using permission marketing to enable future contacts via email? Are you asking buyers for permission to contact them in the future? Are you documenting email addresses replica bvlgari replica piaget limelight watches etc.?I recently purchased jewelry online and got an automated response that stated: “We recently had the pleasure of your patronage on our website. Thank you! We are really excited to be able to present to you our very unique line of (omitted for the purposes of this blog). We’ll be adding many more exotic (omitted) rings swiss legend replica watch as well as matching Bracelets replica watches Necklaces Pendants zenith babystar watch and more. With your permission we’d like to add you to our email list so that we may send you Coupons and Special Offers from time to time. We promise you’ll be glad you joined! You can unsubscribe at anytime.”How could I refuse?With so many transactions occurring between now and the end of the year it just makes good sense to take every opportunity to enhance your marketing capabilities by asking for permission to contact customers in the future and recording their contact information.

Visa anvädares profil

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group