Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Koranen den strsta sagan
makatheist
Ny medlem
*

Registrerad: 2013-3-29
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

thumbdown.gif Inlagd 2013-3-29 kl 23:33
Koranen den strsta sagan

Varfr r Koranen, in verkligheten inte bra alls fr mnniskor?
Sanningen bakom den strsta sagan, Koranen

Om du skulle frga alla muslimer att bertta liten om Islam, skulle de bertta om underbara sagor om Mohammed och deras Gud. Hur bra de var fr mnniskor och hur de skapade fred etc. Till sist skulle de sga om du inte tror p mig d kan de lsa Koranen, i Koranen str allt. Men r det verkligen s? Jag skulle svara; men har du sjlv lst Koranen ocks? Med att lsa menar jag verkligen lsa allt och frstr vad det sger. Och jag vet deras svar redan nu, ja det har jag gjord. Men i verkligheten r det s att bara 5 till 10 % av alla muslimer har lst Koranen ngon. Sjlvklart att de har lst ngra sidor eller hrt mycket av deras familj eller frn andra kllor men det r inte allt. I sjlva verket det finns ocks ett stort antal analfabeter i islam. Mesta av dem r kvinnor. S, r Koranen s bra och fredlig, krlekfull, frihet, rttvis, vetenskapligt och inspirerande fr mnniskor som alla muslimer sger? Eller? Nej, jag tycker att Koranen r en omnsklig bok fullt med rasism, slaveri, terrorism, mord, vldtkt, tortyr, etnisk rensning, folkmord, plundring och kvinnor frtryckning. Sjlvklart mste det finnas liten bra texter ocks annars skulle ingen flja Koranen. Och det r bara den liten del av texter som de visar till icke-muslimer och till sig sjlva ocks! Muslimer vljer bara de delar som de gillar och ignorerar de andra delar i Koranen.
Hur kan en fredlig religion som Islam vara en orsak av krig? Bara frr att de vill utbreda deras religion? Hat mot andra religionen(Judendom och Buddism) gr att Islam ven vill rensa lnder frn jorden. Kallar man detta fr frihet? Eller r det s att alla muslimer har blivit galen och hjrntvttad? Men vem har gjord detta s? Vad kan det vara? r det politik som har sina hnder i problemet? Svaret r, Koranen sjlv. Koranen hjrntvttar mnniskor, gr att de saker som inte r acceptabel i vr tid. Den diskriminerar, ger tillstnd till mord och krig. Tror du inte? Hur mnga gnger per dygn exploderar en bomb i Irak fr att Sunni och Shiitens inte kan komma verens med varandra? Har vi redan glmt vad som hnde i Sudan, Indien, Bangladesh, USA (11.sept.2001). Det var ju Talibans och Osama Bin ladens hmnd p Kristen. Varifrn fr Taliban pengarna och vapen? r det inte alla muslimlnderna som ger bidrag? Du kanske sger att inte alla muslimer r s . Men om en dag skulle komma och att han mste vlja mellan dig och Taliban, vilken skulle han vlja d? Exakt. Hur kan en person tror p en bok som har ndrats mer en 200 till 300 gnger. Hur kan en person tror p en bok som r muntlig berttad och sen tillverkat till en bok. Mer n 200 verser har ndrat och tagit bort i Koranen. Muslimska forskaren vet inte nnu hur Koranen i brjan sg ut. Varje knd person och den som hade makt efter Mohammeds dd har ndrat lite i Koranen. Detta hr r accepterad frn muslimska lnder och de sger att det r sant. Shiitens sger nu att Uthman (en knd muslim) har ndrat Koranen fr politiska anledningar. Ett bra exempel r stening av kvinnor som i brjan var med i Koranen men nu inte lngre. Det kan vi se frr att i mnga lnder(islam) r det fortfarande accepterad att stena kvinnor. Koranen (budskapet av gud) innehller mycket grammatika fel. Om detta r Guds ord varfr r det fel skriven? Koranen mste innehlla bara ord frn Gud. Men i de mesta verser r det Mohammed som pratar. r detta korrekt? Igen vill jag sga att detta inte r bara mitt omdme, det r mnga islamiska forskare som sger detta. Jag kan nmna mycket mer fel i Koranen men har ingen plats fr detta. Det finns 14 versioner av Koranen.
Skapning av jorden sgs i Koranen i sura 41 att Gud har skapad jorden i 8 dagar. Men i sura 50 str det 6 dagar. - ?????- Det str ocks att alla muslimer ven om de har varit bra under deras tid p jorden kommer i helvete frst. Vad r syftet att vara en underkastelse till Gud d? Mohammed sger att han har pratat med gud eller pratat med ngel Gabriel. Och p det sttet har Mohammed skrivit Koranen. Om ngon skulle komma till oss nu i den hr tiden och sga att han pratat med Gud, skulle vi d inte sga att den hr personen r mental sjuk? Mohammed ville ha bara makt och en enhet av alla Araber tillsamman s att de kan skapa en rikdom. Innan detta var alla land up delad i stammar. Mohammed var inte bara en profet men ocks en statsman han skapade inte bara en samhllet men ocks en stat. Han var en militr ledare, han skapade krig och fred, han var en lagstiftare. Fr att f folket tro p honom sa han att det r Gud som ledar mig och er. Kommer nu en bild av Hitler/Mussolini/Napoleon fram nr jag berttar om Mohammed?

Ngra straffar som Islam den fredliga religionen utvar; amputation, korsfstelse och prygel. I artikeln 5 of 1948 Universal Deklaration of Human rights str det; ingen fr utsttas fr tortyr eller grym, omnsklig eller frnedrande behandling eller bestraffning. Kallar man Koranen fredlig och rttviss d? Hur kan man prata om en Gud som jag inte kan bevisa? Som Albert Einstein sger; Jag kan inte bevisa att det finns en Gud, om jag nd skulle prata om Gud skulle jag vara en lgnare. Vill man ha fred i vrlden d r det frsta stt att brja tro som en ateist gr. Om frgan skulle komma till mig om jag skulle ville lsa Koranen, skulle jag svara att jag helst vill lsa Vargen och de sju sm getterna. Det r en saga som man i alla fall inte anvnder vld i form av terrorism, halshuggning, kvinnor frtryckning och lgn. Stackar muslimer. Hela deras liv har de stora skgg, kvinnor blir fr tryckta, fr inte smaka av livets gldje, fr inte ens knna det riktiga paradiset, nmligen ett glas vin.

Makatheist

Visa anvädares profil

Upp till toppen