Kort presentation av "Crasse"
Jag heter Christian Hansson och går under smeknamnet "Crasse", en rest från ungdomsåren som jag aldrig lyckats bli av med. :-) :-)
Jag är pastor i Betelförsamlingen på Hönö, en pingstförsamling med ca 360 medlemmar, och läser vid sidan av tjänsten in en BA i teologi via ett
universitet i Washington. Inriktningen är apologetik och om allt går som jag hoppas är jag klar med den delen av utbildningen i slutet av 2007.
Jag tror att en grundförutsättning för en levande kristen tro är att man vågar möta de invändningar som finns med öppna ögon och ett öppet sinne.
Först då kan man nå en punkt där man verkligen kan säga att man älskar Gud "av hela sitt hjärta, av hela sin själ och av hela sitt
förstånd". En sida likt denna är därför ovärderlig när det gäller att skapa ett forum för utbyte av tankar och argument.
I övrigt kan sägas att jag är snart 31 år (den 14 maj 2005), gift sedan tio år och har tre barn. Tämligen nöjd med tillvaron och livet...
Någon gång, när tiden tillåter, kommer jag att aktivera sidan apologetik.se, som kommer att vara en samlingssida för apologetiska texter och länkar.
Vi får se när den dagen kommer...
/Christian
|