Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Presentation
Dada
Nykomling
**




Inlägg: 11
Registrerad: 2012-1-15
Befinner sig: Linköping
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2012-1-26 kl 15:19
Presentation


Hej!

Jag heter Aida,ursprungligen är jag från Bosnien och Hercegovina.Oerhört glad är jag eftersom det här ateistiskt forumet finns på nätet.

Jag känner bara ateismen, jag hade blivit uppfostrad som ateist.Eftersom jag inte vet vad religion är kan jag inte diskutera om religionen men med säkerhet kan jag säga att det största hotet mot folket idag är dagens medicin som har bruttit moralisk gräns, det finns mänga dokumenter som visar att dagens medicin har utnyttjat människor på ett grymt sätt .Medicin först och främst hot mot folket men det finns hopp att medicin som bransh blir möjlighet, frågan är vem kommer att bli proband och vem kommer att utsätta sin kropp till alla omoraliska metoder och behandlingar som idag erbjuds på vården.Jag anser att hälsan bör aktas väl, att undvika dåliga vanor som skadar ens hälsa är viktigt, man bör satsa pengar i ett väl fungerande samhälle, så att människor har det som är nödvändigt, så att människor inte insjuknar pga.låg standard i ett samhälle.Att investera i vården är inte värt, det finns stor möjlighet att manipulera folk i den här branshen därför anser jag att vård inte bör utökas.

Det forskas för mycket på folket i hela världen, jätte viktigt är att hitta en läkare som man litar på, ta aldrig en läkare som är främling eller kommer från ett fientligt land.Läkarna har makt att själv bestämma vilka människor de väljer för vissa behandlingar och forskning, läkarna ofta utnytjar sin position för att skada på något sätt andra människor eller utsätter personer till forskning vilken alla andra människor inte vill göra ( tvång).Inom medicin manipuleras mycket, läkarna löser sina privata problem genom makt, idag en läkare kan göra vad han vill utan att händelse ses som brott, allt ses som behandling.

Eftersom det ser så ut idag, ofta är det så att ett folk löser sina problem sjäv dvs.en läkare är underordnad folket.









[Ändrad 2012-3-22 av Dada]
Visa anvädares profil

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group