Ateistiskt Forum
Ej inloggad [Logga in ]
Gä längst ner

Utskriftsvänlig version  
Författare: Ämne: Teknisk detalj
Tell
Ny medlem
*




Inlägg: 8
Registrerad: 2005-4-13
Befinner sig: Sverige
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2005-4-15 kl 00:48
Teknisk detalj


Vore trevligt om man blev automatiskt utloggad efter en viss tids inaktivitet. Kanske en lite störig funktion ibland men å andra sidan en trevlig säkerhetsåtgärd.

(någon inställning jag missat?)
Visa anvädares profil
Ateismadmin
Super-administratör
*********




Inlägg: 39
Registrerad: 2005-4-12
Befinner sig: Sverige
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2005-4-15 kl 18:47
Automatisk utloggning


Jag tror det redan finns en funktion för automatisk utloggning efter en viss tids inaktivitet. Frågan är bara om majoriteten av användarna vill bli utloggade efter, säg 10 minuter eller om de vill vara inloggade tills de loggar ut manuellt. Jag tar till mig din önskan men det är inte säkert att en majoritet delar den och i så fall ändrar jag inte.

Alla användare uppmanas svara på det första inlägget i den här tråden hur ni vill ha det.

Som sagt tror jag redan funktionen finns. Eventuellt finns den i själva koden till forumet och i så fall får jag helt enkelt gå in och hårdkoda till ett kortare (eller längre, beroende på vad folk vill ha) intervall.

/Admin
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
Nihonshu
Super-moderator
*******


Avatar


Inlägg: 106
Registrerad: 2005-4-13
Befinner sig: På jorden
Medlemmen är Offline

Humör: Upptagen

[*] Inlagd 2005-4-17 kl 13:51


Jag har ingen direkt uppfattning i frågan. Min browser loggar automatiskt in mig på denna sajten så jag märker inte vare sig det ena eller det andra alternativet.
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
Ateismadmin
Super-administratör
*********




Inlägg: 39
Registrerad: 2005-4-12
Befinner sig: Sverige
Medlemmen är Offline

Humör: No Mood

[*] Inlagd 2005-4-17 kl 16:55


Hrafnagud, vad menar du med att din browser loggar in dig automatiskt? Menar du att du använder någon smart funktion som kommer ihåg användarnamn och lösenord? Om inte kan det vara det att din webläsare kommer ihåg dig mellan gångerna.

Informationen sparas i fyra cookies:


  • xmblva
  • xmblvb
  • xmbuser
  • xmbpw


Dessa cookies sparas i en månad.

Det enklaste sättet för mig att lägga in auto-utloggning borde vara att helt enkelt ändra till ett kortare intervall, så att cookien expirerar efter, säg 5 timmar istället för 1 månad.

Helst borde man få välja själv hur länge den ska sparas. Det kanske redan finns ett färdigt hack för det som jag kan använda.
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida
Nihonshu
Super-moderator
*******


Avatar


Inlägg: 106
Registrerad: 2005-4-13
Befinner sig: På jorden
Medlemmen är Offline

Humör: Upptagen

[*] Inlagd 2005-4-17 kl 18:16


Nej det är en inbyggd funktion i Mozilla Firefox som kommer ihåg användarnamn och lösenord (på förfrågan, första ggn man loggar in på en sida)



NihonshuNaturalistCineast
Visa anvädares profil Gä till användarens hemsida

  Upp till toppen

Powered by XMB 1.9.12
'XMB Forum Software' © 2001-2023 The XMB Group