Tell
Ny medlem
Registered: 2005-4-13
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
|
Teknisk detalj
Vore trevligt om man blev automatiskt utloggad efter en viss tids inaktivitet. Kanske en lite störig funktion ibland men å andra sidan en trevlig
säkerhetsåtgärd.
(någon inställning jag missat?)
|
|
Ateismadmin
Super Administrator
Registered: 2005-4-12
Member Is Offline
|
|
Automatisk utloggning
Jag tror det redan finns en funktion för automatisk utloggning efter en viss tids inaktivitet. Frågan är bara om majoriteten av användarna vill bli
utloggade efter, säg 10 minuter eller om de vill vara inloggade tills de loggar ut manuellt. Jag tar till mig din önskan men det är inte säkert att en
majoritet delar den och i så fall ändrar jag inte.
Alla användare uppmanas svara på det första inlägget i den här tråden hur ni vill ha det.
Som sagt tror jag redan funktionen finns. Eventuellt finns den i själva koden till forumet och i så fall får jag helt enkelt gå in och hårdkoda till
ett kortare (eller längre, beroende på vad folk vill ha) intervall.
/Admin
|
|
Nihonshu
Super Moderator
Member Is Offline
Mood: Upptagen
|
|
Jag har ingen direkt uppfattning i frågan. Min browser loggar automatiskt in mig på denna sajten så jag märker inte vare sig det ena eller det andra
alternativet.
|
|
Ateismadmin
Super Administrator
Registered: 2005-4-12
Member Is Offline
|
|
Hrafnagud, vad menar du med att din browser loggar in dig automatiskt? Menar du att du använder någon smart funktion som kommer ihåg användarnamn och
lösenord? Om inte kan det vara det att din webläsare kommer ihåg dig mellan gångerna.
Informationen sparas i fyra cookies:
xmblva
xmblvb
xmbuser
xmbpw
Dessa cookies sparas i en månad.
Det enklaste sättet för mig att lägga in auto-utloggning borde vara att helt enkelt ändra till ett kortare intervall, så att cookien expirerar efter,
säg 5 timmar istället för 1 månad.
Helst borde man få välja själv hur länge den ska sparas. Det kanske redan finns ett färdigt hack för det som jag kan använda.
|
|
Nihonshu
Super Moderator
Member Is Offline
Mood: Upptagen
|
|
Nej det är en inbyggd funktion i Mozilla Firefox som kommer ihåg användarnamn och lösenord (på förfrågan, första ggn man loggar in på en sida)
• Nihonshu • Naturalist • Cineast •
|
|