Ateistiskt Forum
Not logged in [Login ]
Go To Bottom

Printable Version  
Author: Subject: Intressant läsning
Menel
Ny medlem
*

Registered: 2006-2-6
Member Is Offline

Mood: No Mood

[*] posted on 2006-2-6 at 18:30
Intressant läsning

Ville bara säga att det fanns en hel del intressant att läsa här och att jag kommer att titta förbi då o då.

Jag vet faktiskt inte om jag e ateist eller något annat heller för den delen, gillar inte stämplar, men att läsa andras tankar är alltid informativt. Min förhoppning är väl att jag ska finna saker som jag håller med om o kanske till och med kan tycka till om.

Vad jag inte riktigt förstår är varför alla ställer frågor med uppenbara svar, enligt mig iallafall. För att ta några exempel:

1. Vad är religon?

Religon är en makt instution som syftar till att styra människor.

2. Finns gud?

Nej, gud är en galjons figur instifftad för att ge svaga människor nåt att tro på o därigenom ge religonen mer makt. Människan söker alltid svar o när vi inte hittar något svar så fabricerar vi ett.

3. Vad är meningen med livet?

Vi föds, vi fotplantar oss och vi dör.

4. Vilket syfte har vi?

Inget, vi är ett djur som alla andra djur på jorden.

Jaja, jag kunde kanske fortsätta men inte just nu. Ni kommer troligtvis ha en o annan filosofisk tanke om detta som kan vara intressant att läsa.

På återseende.

[Ändrad 2006-02-06 av Menel]
View user's profile
PositivAteist
Super Moderator

Registered: 2005-4-12
Member Is Offline

Mood: Positiv

[*] posted on 2006-2-8 at 00:40

Jag skulle så klart vilja hävda att det är ateism du ger uttryck för i ditt inlägg. Jag menar, på frågan "Finns Gud" svarar du ju nej, men vill du kalla det något annat (vad i så fall?) är det naturligtvis upp till dig.

/PositivAteist
Legitimerad ateist ;-)
View user's profile Visit user's homepage
JohnStalberg
Ganska aktiv

Registered: 2006-2-17
Member Is Offline

Mood: No Mood

[*] posted on 2006-2-18 at 01:20

Jag håller med PositivAteist. Du verkar vara ateist. Ateist låter och känns väldigt stämpligt! Men det är snarare så okomplicerat som att inte tro på jultomten ungefär. Ganska objektivt med andra ord.
View user's profile

Go To Top