l_johan_k
Ganska aktiv
Registered: 2006-8-15
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
|
Fan vad många spammare!
Vad många spammare som anmäler sig som medlemmar.
\"A wise man proportions his belief to the evidence.\" David Hume (1711-1776) Credo quia evidentia www.DUMHETERiGENESIS.nu
|
|
Grottis
Super Moderator
Registered: 2006-11-14
Member Is Offline
Mood: aningen glatt
|
|
Vilka är det du då tänker på?
|
|
l_johan_k
Ganska aktiv
Member Is Offline
|
|
Jag har gjort en lista med de medlemmar som jag tror är spammare.
henryolivia
richardhaley
phillipcadence
raymondautumn
andrebethany
marshallisa
alvarobella
davidkiera
allanaalliyha
johnnymadeleine
\"A wise man proportions his belief to the evidence.\" David Hume (1711-1776) Credo quia evidentia www.DUMHETERiGENESIS.nu
|
|
Grottis
Super Moderator
Member Is Offline
|
|
Det kan nog stämma att de sannolikt är spammare in spe. Men så länge de inte gjort sig skyldiga till några spammande inlägg, finns det inga särskilda
skäl att vidta åtgärder, tycker jag.
|
|
PositivAteist
Super Moderator
Registered: 2005-4-12
Member Is Offline
Mood: Positiv
|
|
Alla användare vars användarnamn börjar på punkt är också troligen spammare, men eftersom de inte har spammat får de stå kvar. Man är att betrakta som
oskyldig tills motsatsen bevisats.
Konton som inte används raderas ändå automatiskt efter 90 dagar, vilket eventuellt kan vara en tröst. (Denna inställning började gälla i höstas efter
uppdateringen av forumet).
Det finns tre öppna forum på forum.ateism.se ("Abuse", "Kommentera artikel" och "Fråga en ateist"). Där kommer det ibland anonyma spam-meddelanden som
vi moderatörer går in och raderar. Om det blir mycket sådant i dessa forum får vi stänga dem för icke-medlemmar.
/PositivAteist
Legitimerad ateist ;-)
|
|
l_johan_k
Ganska aktiv
Member Is Offline
|
|
Här kommer en korkad fråga...
Är spammare riktiga personer bakom en dator eller bara något program som "söker av Internet"?
|
|
Grottis
Super Moderator
Member Is Offline
|
|
Ibland kan de vara nog så riktiga personer, andra gånger datorprogram som körs på någon internetansluten dator. Ett gott tecken på att det handlar om
ett program är när det postas engelskspråkig reklam på ett svenskt forum. Några svenska spambots, som ger sig på webbfora, har jag ännu inte sett
till.
Hursomhelst, om spammet har mekanisk karaktär, rör det sig sannolikt om ett program, en spambot. En mänsklig spammare försöker föra in sin reklam på
ett något intelligentare sätt, fast inte mycket.
|
|
PositivAteist
Super Moderator
Registered: 2005-4-12
Member Is Offline
Mood: Positiv
|
|
Spamrobotar har försökt spamma både forum.ateism.se och blog.ateism.se med en massa automatiska meddelanden. Jag tror inte att en verklig person orkar
skriva 11 kommentarer med olika utseende i en blog när de inte syns förrän moderatorn har godkänt dem (vilket idioten kan stirra sig blind i
stjärnonrna efter).
Det kan inte vara svårt att översätta en spambot till svenska. Bara att byta ut en del av texten. Det borde man i princip bara behöva en hex-editor
för att göra.
/PositivAteist
Legitimerad ateist ;-)
|
|