SouthPaw
Nykomling
Registered: 2008-11-18
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
|
Bild-tråd för humoristiska bilder?
har ett helt lager med roliga bilder angående religion
Dessa blir oftast inslängda på mindre seriösa forum som en snabb metod att illustrera sin poäng
Varför inte dela lite med varandra vad vi har för bilder? =)
kan slänga upp en av mina favoritbilder till att börja med:
|
|
Thermal
Ganska aktiv
Registered: 2007-4-4
Member Is Offline
Mood: Deltagande
|
|
SouthPaw, bra att du vill sätta liv i detta forum.
Om inte min engelska är helt fel så betyder SouthPaw någon som är vänstarhänt och ofta i betydelsen en vänsterhandsboxare. Varför skulle ateismen vara
väsnterhänt, i betydelsen lite annorlunda, när majoriteten av svenskarna säger sig inte tro på en personlig gud? Jag tycker nog att du är mer
NorthPaw.
Så till din bild. I min webläsare kunde jag inte länka den direkt utan fick i stället ta omvägen att kopeira hela inlägget och klistra in det i
NoteBook. Därifrån gick kopiering och läsning bra.
Vad tusan föreställer den där bilden egentilgen? Vid en detaljgransking har jag inga problem att följa ett flösedscheman. Om man dock enbart ser till
helhetsintrycket så tycks det mig som om bilden visar att det är betydligt enklare att tro på något övernaturligt än en på en vetenskaplig förklaring.
Rödmarkeringen på trossidan markerar visserligen en varning men vem har inte kört mot rött ljus? Kanske har du ha inspirerats av kinesikt folktro
enligt vilken onda andar bara kan gå rakt fram och därför inte kan väja för hinder?
Fixa fram en bild som visar motsatsen!
[Ändrad 2008-11-19 av Thermal]
|
|
SouthPaw
Nykomling
Registered: 2008-11-18
Member Is Offline
Mood: No Mood
|
|
Namnet Southpaw har jag använt i många många år. Det härstammar ifrån att jag gillade Rocky filmerna, med Sylvester Stallone, när jag va yngre
Bilden ska tolkas epistimologiskt, dvs man har mycket mer nytta av vetenskapliga idéer än man har av religiösa
kan även vara användbar bild när det det gäller Kreationism vs Evolution
En till Bild kommer bifogad ;P Attachment: 1227092278382.gif (9kB) This file has been downloaded 148 times
|
|
Thermal
Ganska aktiv
Registered: 2007-4-4
Member Is Offline
Mood: Deltagande
|
|
Quote: | Ursprugligen inlagt av SouthPaw
Namnet Southpaw har jag använt i många många år. Det härstammar ifrån att jag gillade Rocky filmerna, med Sylvester Stallone, när jag va yngre
Bilden ska tolkas epistimologiskt, dvs man har mycket mer nytta av vetenskapliga idéer än man har av religiösa
kan även vara användbar bild när det det gäller Kreationism vs Evolution
En till Bild kommer bifogad ;P |
Southpaw
Bra bild. Hack i kurvan. Och nu fram med kanonerna. Luther trodde på häxor och stödde uppenbarlugen häxbränningar. Dessutom var han anisemit. Calvin lät bränna Miguel Serveto, upptäckare av blodomloppet på bål osv.
Dessa exempel är givetvis inget stöd för ateismen men sammantaget går det inte att komma ifrån att de moraliska argumentet som ofta framförs av
religiösa faller platt till marken.
|
|